3 Split program

Et 3 split program er mit eget yndlingsprogram. Det passer tidsmæssigt godt ind for de fleste danskere.

Om et 3 split program:

Som alt andet findes der mange forskellige måder at køre 3 split på, men den måde det er bygget op, er stort set identisk. De fleste ser nemlig sådan ud:

  • Dag1: Bryst, triceps.
  • Dag2: Ryg, Biceps.
  • Dag3: Ben, skuldre og mave.
  • Dag4: Pause eller start forfra.

De er lidt forskellige fra person til person, om man foretrækker at køre 3 dage og en dags pause, eller 6 dage ud i en, og så en pause derefter. Personligt kører jeg 6 dage i stræk, og så søndag som hviledag.
I forhold til 2 split, er det her bedre tid til at køre flere øvelser, eller flere sæt til hver muskelgruppe.

Men husk, det er forskelligt fra person til person hvad man syntes bedst om af træningsprogrammer. Men for mig, har 3 split virket bedst indtil videre. Føler simpelthen ikke at jeg får nok ud af et 5-split, og kører mig helt flad i et 2 split program.
 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 7.4/10 (62 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +11 (from 21 votes)
3 Split program, 7.4 out of 10 based on 62 ratings