Boom i træningstøj
Mange af de store tøjbutikker, som før kun har handlet med modetøj for mænd og kvinder har efterhånden set i potentiale i træningstøj. Det gavner os der er forbrugere af produkterne, da konkurrencen forhåbentligt stiger så meget, at priserne begynder at falde.
En af de helt store som er ved at have et stort sortiment, kunne f.eks. være Zalando. Se deres udvalg at sportstøj til træning her.
Tiderne er skiftet
Det er blevet meget mere “moderne” at træne, og især for kvinder er det blevet meget mere normalt at træne hårdt, hvor det før i tiden har været meget konditionstræning, og noget man gjorde for at holde sig slank.
Samtidigt med at det er blevet moderne, så er forbillederne sponsoreret i hoved og røv, for at sige det mildt 🙂
Tager man en af disse to kendte fitness og bodybuilding-atleter Mette Lyngholm(DK) og Phil Heath(USA) , så er de klædt i det skarpeste tøj fra sponsorer, og med til at øge salget enormt – hvilket jo selvfølgeligt også er meningen fra producenterne:
Valget af træningstøjet har minimal effekt
For den almindelige dansker er det vigtigste ved træningstøj, at man føler sig tilpas og at der er plads til bevægelse. Så faktisk vil en gammel t-shirt og et par løse sweatpants være længe nok for de fleste.
Men de færreste går i fitnesscenter kun for at pleje kroppen. Der er i større grad et image tilkoblet det med at være aktiv i træningscenteret, og så skal man helst se lækker ud samtidigt.
Kæmpe forøgelse af motivationen
Man kan sige hvad man vil omkring det at købe nyt træningstøj, men for de fleste har det samme effekt som når man køber nyt kosttilskud, man føler sig fornyet med ny energi. Man får den følelse af, NU skal det være, nu skal man i den form som man altid har drømt om.
Så jeg kan faktisk kun anbefale at man køber noget fedt træningstøj for at holde motivationen helt i top.
Blandt andre store shops der sælger træningstøj, kan du finde: Bodyman og Fitness-pris.
Boom i træningstøj,