Warning: Parameter 1 to wp_default_scripts() expected to be a reference, value given in /var/www/styrkeblog.dk/public_html/wp-includes/plugin.php on line 601

Warning: Parameter 1 to wp_default_styles() expected to be a reference, value given in /var/www/styrkeblog.dk/public_html/wp-includes/plugin.php on line 601
Planlægning af løbetræning - Få træning til at passe ind i hverdagen - Styrkeblog.dk

Planlægning af træning

Hvordan får du træningen til at passe ind i din hverdag?

I en stresset hverdag kan det være svært at få tid til træningen. Arbejdet skal passes, de huslige pligter skal gøres og familie og venner skal plejes. Men hvis blot du følger disse råd, vil du få et bedre overblik over din tid og opleve mere overskud til at få træningen udført.

Kortlæg din tid

Prøv at skrive de ting ned, du foretager dig i løbet af en uge. Hvor meget fylder de forskellige ting i din hverdag såsom arbejde, transport, huslige pligter, transport, fjernsyn, telefonsamtaler osv. Mange bliver overraskede over al den tid, de bruger på ”ingenting”, hvilket motiverer dem til at udnytte tiden bedre og erstatte ”ingenting” med træning. Transporttid kan eksempelvis bruges på at planlægge ugens aftensmad, og der kan skæres ned på tiden foran fjernsynet.

Planlæg din træningplanlaegning af loeb

Skriv din træning ind i kalenderen, ligesom du gør med så mange andre ting, som arbejde, caféaftaler og fødselsdagsfester. Når træningen bliver skrevet ned, betyder det også, at du prioriterer den højt og ser den som værende vigtig. På den måde tager du træningen mere seriøst og overholder den i højere grad. Selvom du blot har planlagt en tur på løbebåndet, så skal du alligevel overholde aftalen.

Og der findes også måder at supplere op til træningen, eventuelt med et løbebånd i hjemmet: Løbebånd

Indstil dig på ændringer

Tingene går ikke altid som planlagt og ofte støder du ind i forhindringer, der gør, at du er nødt til at omstrukturere. Vær forberedt på ændringer og find en måde at håndtere dem på. Hvis du

eksempelvis har planlagt at lave dine øvelser i en bestemt rækkefølge og der er optaget ved de maskiner, du skal bruge, så tag en anden rækkefølge, benyt crosstrainer eller løb en tur.

Få en god start

Prøv at stå lidt tidligere op, end du plejer og få træningen overstået fra morgenstunden. På den måde bliver du langt mere frisk og får energi til hele dagen. Samtidig skal du ikke bekymre dig om, hvorvidt du kan nå at træne efter arbejde, inden aftensmaden osv. Pak dine ting dagen inden, så du er klar til at tage afsted kort tid efter, du er stået op.

En god måde at træne store dele af kroppen på i hjemmet, kan også være ved hjælp af en crosstrainer: Crosstrainer

Integrer træningen i din hverdagloebeprogram

Vi har alle sammen vores vaner og gør tingene på en helt bestemt måde. Prøv i stedet at ændre lidt på vanerne og integrer træning i dine daglige aktiviteter. Den klassiske er at tage trapperne frem for elevatoren, men du kan også prøve at parkere så langt væk fra arbejdspladsen som muligt og gå turen til dit arbejde.

Integrer aktiviteter i tiden med venner og familie

Ofte mødes vi med vores venner på en café og drikker kaffe eller samles til en familiefødselsdag med det store kolde bord. Prøv i stedet at få noget aktivitet ind, inden i sætter jer ned og nyder mad og drikke. Når man har været aktiv, føler man i højere grad, at man har fortjent maden og nyder den derfor også mere. I kan eksempelvis gå en tur eller arrangere et udendørs spil, inden I tager plads ved spisebordet.

Tiden er der altid, selvom vi ofte føler, at vi ikke har tid nok, så det er blot et spørgsmål om at prioritere din træning og sætte den nødvendige tid af til den. Du får mere energi og oveskud, når du træner og bliver samtidig gladere og mindre stresset, så bare kom i gang.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 7.8/10 (4 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +2 (from 2 votes)
Planlægning af træning, 7.8 out of 10 based on 4 ratings