Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /var/www/styrkeblog.dk/public_html/wp-content/plugins/wordpress-firewall-2/wordpress-firewall-2.php on line 300

Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /var/www/styrkeblog.dk/public_html/wp-content/plugins/wordpress-firewall-2/wordpress-firewall-2.php on line 300
FAQ om træning - Styrkeblog.dk

FAQ

Her er nogle af de mest spurgte trænings-spørgsmål og begreber.

Spørgsmål:

Hvad er restitution?

Restituion er den tid det tager før dine muskler er “udhvilet” igen, og klar til træning. Restituion tager normalt ~48 timer for dine muskler. Det er derfor man skal prøve at undgå og træne den samme muskelgruppe 2 dage i streg.

Kan jeg træne mave hver dag?

Nej, da mavemuskler også skal restituere. Så 48 timer imellem.

Udtryk:

DOMS:

Delayed Onset Muscle Soreness – Det vil sige, når du bliver øm efter træning. Doms er for det meste værst på anden dagen efter træning.

Eccentrisk:

Det er den modsatte bevægelse i en øvelse. Det er for eksempel når du sænker håndvægten.

 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (2 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +2 (from 2 votes)
FAQ, 10.0 out of 10 based on 2 ratings